b

Etkili İletişim Becerileri

Etkili İletişim Kurmanın Yolları ve Becerileri

 

İletişim her türlü duyguyu, düşünceyi ister konuşarak ister yazılı olarak isterse beden dili kullanarak ya da başka yollar deneyerek kişinin karşı tarafa aktarım yapmasıdır. İletişim sadece konuşmak yoluyla yapılmaz. Olaylar karşısında sessiz bir şekilde durmak bile bir iletişim sağlamak demektir. İletişim kurmak basitken iletişim neden önemlidir?

 

İyi bir iletişimin olmazsa olmazı dinlemektir. Yapılan araştırmalara bakıldığında aslında insanların dinleme oranları arttığı ve söylenenlerin sonunu sadece tahmin ederek karşı tarafla iletişime geçtikleri için pek çok sorunla boğuşmak zorunda olduklarını ortaya koymuştur.İletişim kurarken karşınızdaki insanı dinlemek yerine sürekli olarak lafını bölmeyin ya da konuşmanın devamını tahmin etmeye çalışmayın. 

 

Güven her kapının anahtarıdır. İyi bir iletişimin de anahtarı güvendir. İletişim kurarken karşı tarafa güven vermek aslında etkili bir iletişimde ilk adımdır.

 

Güven çok zor kazandığınız bir duygu, en ufak bir yanlış harekette de çok çabuk kaybedebileceğimiz bir duygu. Güvenmek ise inanmak, bağlanmak, bir kimsenin sözlerine itibar etmek, davranışlarından hiçbir olumsuz düşünce çıkarmamaktır.
Bir çalışma ortamında işbirliğinin ne ölçüde gerçekleştiğini belirlemek ve sağlıklı bir ekip çalışması olması adına güven çok önemlidir. Güvenilir bir çalışan bunu karşısındaki insana tutum, söz ve davranışlarıyla belli etmelidir. İş hayatında çalışanın hem iş hayatına uyum sağlaması hem de diğer çalışanlar ve yöneticiler tarafından benimsenip, sevilmesi için o kişinin en başta güven vermesi gerekir.

 

İletişim saygı kökenlidir. İnsanlar saygı duymadıkları kişilerle iletişim kurmazlar ve bu kişilerden uzak dururlar. İyi bir iletişim kurmak için saygı duymak gerekir.

İyi bir iletişim kurmak isteyen kişiler iyi bir dinleyici olabilirler, saygı duyabilirler ancak iletişimde kendilerine konuşma sırası geldiğinde empati yapmadan cevaplar verirlerse karşılarındaki kişi anlatmayı keser. Bir kişi kendi sorunlarını anlatırken ona sizde kendi sorunlarınızı anlatarak cevap veriyorsanız iletişiminiz bu noktada kopacak demektir. Empati en önemli iletişim yöntemidir. İletişim kurduğunuz kişiye karşı uyarılarda bulunup kendi hayatınızdan örnekler vererek konuyu saptırmayın.




 

İletişim kurmak amacıyla karşınızdaki kişilere sadece ilgileniyormuş ya da onu geçiştiriyormuş görüntüsü vermeyin. Gerçekten kim olursa olsun ona karşı ilgili olun ve yapmacık davranmayın

 

Karşınızdaki kişi ile etkili bir iletişim kurmak istiyorsanız mutlaka olumlu düşünün ve karşı tarafa gerçekleri söyleyen yapıcı eleştiriler yapan biri olun.

 

İletişim sanıldığı gibi kolay olmayan bir olgudur. Çünkü iletişim kurarken insanlarla doğru bir paylaşımda bulunmak gerekir. İletişim kurulduğunda hayat ilerler, insanlar anlaşırlar ve yaşanan problemler çözülür, hedeflere daha çabuk ulaşılır. İletişim kurmadan kimsenin yaşayamayacağı düşünülürse iletişim aslında içilen su, yenilen ekmek gibidir. Ancak etkili ve doğru bir iletişim kurulmadığında iletişim yenilen ekmeğin, içilen suyun zehir olmasına bile neden olabilir.

 

 

  • Zor İnsanlarla İletişim
  • İknanın Psikolojisi
  • Davranış Profilleri ve Esneklik
  • Çatışma Yönetimi
  • Beden Dili
  • Güven

 

Diğer Hizmetler